• Hoe kom ik bij een orthopedisch schoenmaker van Innofeet terecht?

    U kunt altijd terecht voor een gratis voetscreening bij één van onze orthopedische schoenmakers. Samen met u kijken we dan naar mogelijkheden en oplossingen. Hiervoor heeft u geen verwijzing nodig van een specialist. Bel ons algemene nummer 088 – 031 3000 en vraag naar de gratis voetscreening.

     

    Voor verdere behandeling van onze orthopedisch schoenmaker heeft u wel een verwijzing nodig. Dit verschilt per zorgverzekeraar van welk specialisme deze afkomstig moet zijn. We bekijken met u welke stappen hiervoor nodig zijn.

     

     

  • Wat zijn de kosten voor een paar (semi) orthopedische schoenen?

    Orthopedische schoenen zijn een medisch hulpmiddel en worden grotendeels vanuit de basisverzekering vergoed. Wel betaalt u zelf een eigen bijdrage per paar schoenen dat afgenomen wordt. Voor kinderen onder de 16 is dit bedrag in 2021 € 62,50. Bent u ouder dan 16 jaar? Dan is de eigen bijdrage in 2021 die u betaalt voor orthopedische schoenen € 125. Daarnaast moet u rekening houden met het eigen risico.

  • Heeft Innofeet een wachtlijst?

    Dat verschilt per locatie en per type afspraak waarvoor u bij de orthopedisch schoenmaker komt. Vraag de telefoniste welke vestiging u het snelst terecht kunt.

  • Wanneer mag ik nieuwe schoenen?

    Na de levering van het eerste paar heeft u na 3 maanden recht op een reserve paar. Het termijn tot de daarop volgende levering is afhankelijk van uw zorgverzekeraar. Voor een specifiek termijn kunt u contact opnemen met uw orthopedisch schoenmaker of zorgverzekeraar. 

  • Hoe wordt er bepaald welke schoenen ik krijg?

    Bij uw eerste afspraak zal de orthopedisch schoenmaker met u kijken naar een passende oplossing voor uw klachten. Het type hulpmiddel zal deels bepalend zijn voor het vervolg traject en wat voor soort schoen het zal worden. Samen met u kijkt de orthopedisch schoenmaker naar het model en de kleur die voor u wenselijk zijn. 

  • Zit er garantie op de schoenen? 

    Indien er een verandering van pasvorm plaats vindt binnen 3 maanden, valt dit binnen het garantietermijn. Op het materiaal waar de schoen van vervaardigd is, zit bij normaal gebruik een garantie van 6 maanden. Op normale gebruikers slijtage of onzorgvuldig gebruik van het hulpmiddel zijn deze garantietermijnen niet van toepassing. Uw orthopedisch schoenmaker denkt graag met u mee over een passende oplossing.  

  • Wat is de levertijd van de orthopedische schoenen?

    Dit verschilt per situatie of per type hulpmiddel. U kunt het beste uw orthopedisch schoenmaker vragen voor een indicatie van levertijd.

  • Kan ik mijn schoenen gelijk de hele dag aanhouden?

    Ondanks dat de schoenen op maat gemaakt zijn, heeft het lichaam en uw voeten tijd nodig om te wennen aan de schoenen. 


    Wij adviseren u gebruik te maken van het volgende inloopschema:
    Dag 1: 1 uur
    Dag 2: 2 x 1 uur
    Dag 3: 3 x 1 uur
    Dag 4: 3 x 2 uur
    Dag 5-13: bouw elke dag een 1/2 uur extra op

    Na ongeveer twee weken zijn de schoenen goed ingelopen en kunt u ze de hele dag dragen. Heeft u problemen tijdens het inlopen van de schoenen, neem contact op voor het maken van een afspraak.  

  • Hoe kan ik mijn schoenen het beste onderhouden?

    Het onderhoud is afhankelijk van de materialen waar uw schoen uit bestaat, voor het beste onderhoud advies kunt u terecht bij uw orthopedisch schoenmaker.  De volgende tips kunnen alvast helpen:

    • Gebruik een schoenlepel bij aan- en uittrekken van de schoenen.
    • Wissel regelmatig van schoenen.
    • Poets de schoenen regelmatig.
    • Laat de schoenen regelmatig luchten.
  • Ik heb een verwijzing gekregen van de specialist naar een andere orthopedisch schoenmaker maar ben al bij Innofeet bekend, wat nu?

    U heeft als patiënt de vrijheid om uw eigen specialist te kiezen, dit wil zeggen dat u zelf de keuze mag maken door welke orthopedisch schoenmaker u behandeld wilt worden en diezelfde verwijzing daar ook geldig voor is.  

  • Het is al een tijdje geleden dat ik nieuwe schoenen heb gehad, moet ik een nieuwe verwijzing hebben?

    Indien de medische omstandigheden gelijk zijn gebleven en het aanvragen van het herhalings- of reservepaar valt buiten de gebruikerstermijn, dan is er geen nieuwe aanvraag nodig en kunt u een afspraak plannen bij uw orthopedisch schoenmaker.  

  • Is er vanuit Innofeet huisbezoek mogelijk?

    Innofeet voert ook huisbezoeken uit. U kunt hiervoor een aanvraag doen.

  • Is Innofeet erkend leverancier?

    Innofeet is erkend leverancier en voldoet aan de kwaliteitseisen die de Stichting Erkenningsregeling Medische Hulpmiddelen (SEMH) stelt. De SEMH toetst ieder jaar of onze dienstverlening voldoet aan de gestelde eisen. Innofeet is bovendien lid van de Nederlandse Vereniging van Orthopedische Schoentechnici (NVOS).

  • Waar kan ik met vragen over mijn factuur terecht?

    Omdat transparantie voor ons erg belangrijk is, kunt u met vragen over uw factuur altijd bij ons terecht. Belt u ons algemene nummer (088 – 031 3000) en we helpen u verder.

  • Waar kan ik met een klacht over de organisatie of een orthopedisch schoenmaker terecht?

    Bent u ontevreden en heeft u ergens een klacht over? Verstuur uw klacht via het klachtenformulier. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

  • Waar staan de algemene voorwaarden?

    U kunt de algemene voorwaarden voor orthopedie hier vinden: Algemene voorwaarden | INNOFEET

     

    Wel zo prettig alvast om te weten: als u onder behandeling bent bij onze orthopedisch schoenmaker dan hoeft u nooit meer dan 20 minuten te wachten voor uw afspraak in de wachtruimte.